FAQ

Kan ik de lessen meer dan 1 keer volgen?

Ja! Je kan de lessen zo vaak opnieuw volgen als je wil. Wat ik aanraad in het begin, is de les 1 keer per week te doen, en zo op te bouwen naar 2 keer per week met voldoende rustdagen tussen. Voor gevorderden is 3 tot maximum 4 keer per week trainen zeker haalbaar, maar let erop dat je voldoende rustdagen voorziet en train zeker niet opnieuw wanneer je nog spierpijn hebt van een vorige workout. The magic happens wanneer je lichaam herstelt!

 

Hoe lang heb ik toegang tot de lessen en de cursus?

Je hebt onbeperkt toegang tot de cursus die je aankoopt. Dit betekent dat je de cursus 1x koopt en vanaf dan alle video-lessen en recepten kan (her)bekijken wanneer je wil en zo vaak je wil.

 

Voor welk niveau zijn de lessen Pilates geschikt?

De lessen zijn geschikt voor iéder niveau: van beginner tot gevorderde! Hoe dat komt: iedere oefening kan je op minstens 2, tot maximum 4 moeilijkheidsniveaus uitvoeren. Dat betekent dat er àltijd een of meer lichtere of zwaardere varianten zijn voor jou om te doen. Tijdens iedere oefening geef ik steeds aan hoe je de oefening kan aanpassen. Jij bouwt iedere les opnieuw zélf je niveau op. Na 10 jaar ben ik daardoor nog steeds niet uitgetraind, wat heel motiverend is!

Kan ik de lessen ook volgen als ik last heb van mijn rug, nek, schouder of pols?

Doordat de lessen geschikt zijn voor ieder niveau, zal je veel oefeningen kunnen aanpassen opdat je blessure geen last geeft. Tijdens iedere oefening overloop ik de aanpassingen die je kan toepassen. Pilates kan er zelfs voor zorgen dat de verzwakte omliggende spieren mild versterkt worden, waardoor je je op termijn veel beter zal voelen. Veel Pilates-oefeningen worden door kinesisten/therapeuten gebruikt als revalidatiemiddel. Pilates werd zo'n 100 jaar geleden oorspronkelijk ontwikkeld en gebruikt om soldaten te laten revalideren. Uiteraard vraag je hiervoor best raad aan je adviserende arts.

 

Kan ik de lessen ook volgen als ik zwanger ben?

Veel Pilates oefeningen zijn, mits aanpassing, nog steeds geschikt voor zwangere vrouwen. Bovendien is Pilates dan een van de beste manieren om je spieren nog mild te verstevigen. Ook na de bevalling wordt Pilates aangeraden om (op eigen tempo) mee te starten als middel om de bekkenbodem en core opnieuw te verstevigen. Wanneer je zwanger bent, is het echter niet aan te raden om nog je rechte buikspieren te trainen. Vraag daarom steeds advies aan je adviserend arts voordat je met Pilates, of welke bewegingsvorm dan ook, begint.

 

 

 

Staat jouw vraag hier niet tussen en wil je graag een antwoord? Stel ze dan aan mij via het contactformulier of mail naar jolienbrx@gmail.com. Ik help je graag verder!